Thursday, November 22, 2012

keperluan diri. heh?


Salam kool readers. (ade ker. :P) . wahh. dah nazak jugak belog nih. diam sepi ala2 hidup segan, mati tak mau. Bukan ape, sepanjang 'penyepian' ini, macam2 berlaku dlm idup aku. sedih + gembira + kacau jiwa + terkezot + indescribable feelings. Yeah, ape lg aku x sebut? Dan sebab tu, aku malas nk ngupdatekn diri kt blog nih. Hurm, to be honest, tetibe mlm yang tenang ni aku terase nk tulis sesuatu. Kenape tah? 
(perlu ke gamba cani?)

Ok2, back to the point. PENULISAN. Ya penulisan. Ada apa dgn penulisan? Ceghitenyee, ade seorang sahabat aku yang budiman ni, Paija (only me call her paija,pdahal nama dah elok mak bg sdp2) tanya aku, nak x sertai satu event ni, bengkel penulisan tak silap. Aku at first, cam... urmm... ehhh...huh.. (agak berat disitu) sebab aku takut aku ni cam hangat2 ta*k ayam gituu.. Ha.. tp, bile udoh memikio byk kali.. tulis je pon, byk jgk tersirat dan tersurat di qalbu ni.. jadik, pe salohnye aku sertai, ye dok? :D 

Maka, aku rase aku akn mulakan sesuatu yang dah lama aku tinggalkan, iaitu menulis. hewhew aku rase aku nak cuba asah balik semua skills yang terpendam membara dijiwa ni, haa gituuu.. kalu kite perati kn, penulisan masa kini banyak berlatarbelakangkan dengan pelbagai genre. Sebagai seorang penulis(tak rasmi dan populerrrr gitu)aku still lg mencari identiti dan gaya penulisan aku yang unik dan seharusnye menepati kehendak2 alam dan perlu juga disemaikn dalam fikiran, ape niat aku utk menulis ni.(haa gituuu):P Bagi aku, bila kite keluarkan sesuatu karya, jangan ambil mudah dgn apa2 perkara yang kite dah 'publish' kn. Maksudnye kt sini, karya kite perlula dari jiwa, berkualiti dan menarik minat pembace (kalu nk org bacela, kalu nk private, ikotlaa, deme pnye hak). Barula karya kite tu ade 'UMPHH' org kate, tapiiii, jgnla menulis utk jd popular. Sbb nk publisiti je..maka, berkemungkinan 'cerita' kite xdpt nak dihayati oleh pembaca. 

Tapikn, kalu nak tulis sesaje je Ila? cane plakkss? I mean, xdela seserious penulis2 hebat kt luar sane? Hurm, macam aku kate, tulisla dr hati..biarla tak popular pon entri kite, tp biar kite yang tersenyum bile bace entri sendiri. (ngeh2 cam sadis je bunyik.):P

In a nutshell, aku cube la nak jadi yang elok utk diri sendiri,dan 'topup' balik keperluan diri ni. Sometimes, meluahkan itu juga perlu dlm hidup..supaye dapat share mana yang bermanfaat dan dapat membantu kite mnjadi insan yang lebih baik di masa hadapan dan yang pnting, x mental breakdown sorang2. HAHAHA 



ps/:terign plak nasi panas+ikan tumis tempoyak+telur dadar mlm2 buta ni.









2 yang berbunyikk:

Soul Seeker on November 22, 2012 at 11:59 PM said...

bak kata pepatah, mata pena itu lebih tajam drpd mata pedang. renung-renungkan, dan selamat menulis. dgn menulis ni dpt ekpresikan perasaan dgn cara yg unik. keep it up!

kahkahkah skemanya komen aku Y_Y

cik Ila Adibah on November 23, 2012 at 1:51 PM said...

hahaha yes2 truee.. jum tulis dan tulis dan tulis lagii. :D

Post a Comment

jiwa yang prihatin ^^

 

cik Rumpai Laut Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template